Məktəblilərin günlük rejimi hesablanıbbackend

Rusiyada qidalanma ilə məktəb performansı arasında əlaqə qurulub.UrFU alimlərinin bildirdiyinə görə, yemək və yuxu rejiminin pozulması uşaqların məktəbdəki performansını azaldır və depressiv əhval-ruhiyyənin artmasına, qida asılılığı və piylənməyə səbəb olur.

“Yeni Gundem” xəbər verir ki, araşdırmanın nəticələri Nutrients jurnalında dərc olunub.

“Müayinədən keçən məktəblilərin 10 faizi artıq çəkili, 6,4 faizi isə zəif çəki də olub. Uşaq və yeniyetmələrin daha 2,2 faizində visseral piylənmə əlamətləri, məktəblilərin 20,2 faizində orta və ağır depressiya, 5,3 faizində isə qida asılılığı müşahidə olunub”, – bu barədə UrFU-nun Kliniki psixologiya və psixofiziologiya kafedrasının dosenti Olqa Doroqina bildirib.

O qeyd edib ki, bədənin böyüməsi və inkişafı ilə yanaşı, yeniyetmələrin əhəmiyyətli dərəcədə artan akademik yükü var, buna görə də uşaq kifayət qədər yuxu almırsa və ya düzgün qidalanmırsa, bu, onun emosional vəziyyətinin pisləşməsinə və azalmasına səbəb ola bilər.

Tədqiqatın nəticələri göstərib ki, aşağı qiymətli və depressiyaya məruz qalan yeniyetmələr qida asılılığından daha çox əziyyət çəkirlər. Daxili narahatlıqlara görə, belə uşaqlar xrononutrition deyilən pəhrizə əməl etmirlər: səhər yeməyini atlayırlar və axşam yeməyini gec yeyirlər.

Alimlərin fikrincə, piylənmənin xroniki hala keçmə ehtimalı yüksəkdir, çünki vərdişlərdə dəyişikliklər sinir tənzimləmə mərkəzlərinin funksiyalarının yetişməsi zamanı baş verir.

Hazırda elmi ictimaiyyət piylənmənin qarşısının alınması vasitəsi kimi qida məhsullarının məhdudlaşdırılmasının mümkünlüyünü müzakirə edir. Bununla belə, UrFU məlumatları göstərir ki, oruc tutmaq və ya yemək pəncərəsini azaltmaq uşaqlarda psixo-emosional vəziyyət və koqnitiv funksiyalar üçün mənfi nəticələrə səbəb olur.

Uşaqlarda piylənmə ciddi tibbi-sosial problemdir: ÜST-ün məlumatına görə, son qırx il ərzində dünyada artıq çəkidən əziyyət çəkən yeniyetmələrin sayı 10 dəfə çoxdur. Tipik olaraq, piylənmənin səbəbləri ilə bağlı araşdırmalar işləyən böyüklərin təcrübəsinə əsaslanır, lakin uşaqların yemək davranışının özünəməxsus xüsusiyyətləri var.

Rusiyanın birinci prezidenti B.N.Yeltsin adına Ural Federal Universitetinin (Ural Federal Universiteti) alimləri 6-cı siniflərdə oxuyan on iki mindən çox şagirdin sirkadiyalı ritmlərini (günün vaxtının dəyişməsindən asılı olaraq gündəlik fəaliyyət dövrləri – red.) tədqiq ediblər. -11 orta məktəb.

Sirkadiyalı ritmlər, qidalanma və məktəb performansı arasındakı əlaqələr təhlil edilmişdir.

Əvvəllər UrFU alimləri piylənmə riskinə səbəb olan daha bir amili – ikinci növbədə oxumağı müəyyən etmişdilər. Yuxu fazasının sonrakı vaxta keçməsi pəhrizdə mənfi dəyişikliklərə səbəb olur: əsas yemək vaxtının dəyişməsi. Əgər uşağınız gec yatırsa, səhər səhər yeməyini yemək istəməz; Buna görə də, nahardan əvvəl aclıq yarandıqda, uşağın tez, lakin zərərli bir şey yemək ehtimalı yüksəkdir – parlaq dadı olan yüksək kalorili məhsul, yəni yüksək yağ və şəkər.

Tədqiqatçılar bölmələrdən ibarət birləşmiş “Məktəb yeməkləri” testi yaratdılar: şəxsi məlumatlar, iş qrafiki, pəhriz və məktəb pəhrizi. Depressiyanın səviyyəsi Zung şkalası ilə, qida asılılığı Yale şkalası ilə, bədən kütləsi indeksi isə özünü qiymətləndirmə metodu ilə müəyyən edilib.

Əldə edilmiş məlumatları təhlil etdikdən sonra mütəxəssislər müxtəlif yaşların xrononutrisyonunun xüsusiyyətlərini nəzərə alaraq tədris prosesinin yenidən qurulmasını və ideal olaraq ikinci növbədə dərslərdən tamamilə imtina etməyi tövsiyə ediblər.

Gələcək işlərdə elm adamları digər amillərin, məsələn, enlik, ilin vaxtı, sosial vəziyyət, fiziki fəaliyyət səviyyəsi və s. kimi uşaqların qidalanmasına təsiri ilə bağlı nəzəriyyələri sınaqdan keçirəcəklərini də qeyd ediblər.

Tədqiqat “Prioritet 2030” proqramı çərçivəsində aparılıb.

Mənbə: mail.ru

Aynur Camal